Vandaag gestart in Spanje

Om zes uur liep vanmorgen de wekker af. Dennis had gisteren de fiets al meegenomen richting Eindhoven dus waren het alleen nog de tassen die ingeladen moesten worden nadat wij ontbeten hadden, en natuurlijk de laatste reacties op de site even bekeken. Frans en Mariet reden om klokslag half zeven voor, kortom alles liep op rolletjes, samen nog een bakske en daarna richting Eindhoven. Het leek wel afgesproken, al onze meiden waren op het vliegveld evenals Puk en Jannes, Dennis was er met de fiets en Han kwam ook nog even langs. We konden direct aansluiten voor in te checken en werd al snel duidelijk dat Ryanair het overgewicht van in totaal 5 kg niet pikte. Nadat 70,= euro betaald was mocht alles toch mee.

Tijdens de vlucht was het weer gunstig gezind n.l. De gehele reis onbewolkt zodat er men diverse herkenningspunten inclusief de besneeuwde toppen van de alpen waren te herkennen. Nu heb ik nog niet zoveel gevlogen maar ik vond het een geweldige ervaring. Om kwart voor elf geland in Girona. Voor half 12 was ik mijn fiets aan het monteren in een lege aankomsthal onder belangstelling van de luchthavenpolitie en overig personeel van het vliegveld. De schelp welke ik opzichtig weggelegd had bleek ook nu weer zijn uitwerking te hebben want binnen de kortste keren wisten ze allemaal van mijn plannen en kreeg ik (hulp) en aandacht men wilde ook foto`s nemen en hebben er ook een paar met mijn toestel gemaakt.

Om ongeveer half een ben ik aangefietst en is mij arrogantie al direct afgestraft. Ik dacht n.l. Dat ik wel op mijn gevoel op de goeie weg zou raken maar dat was mooi niet het geval ik schat dat de eerste 25 km hartstikke fout waren ik ben 2 x in Girona geweest en had daar helemaal niet moeten komen. Een leer voor het vervolg van de reis.

Eenmaal op de goeie weg moest ik vol aan de bak de volgende 38 km gingen behoorlijk omhoog met het gevolg dat ik de beentjes voel.
Wat mij als eerste opviel toen ik op de fiets zat, één grote bloemenzee ontzettend veel klaprozen en andere soorten bloemen in de berm maar ook veel koolzaadvelden die in bloei staan. Ook de bomen staan vol in het blad en is zelfs het koren al 30 a 40 cm hoog. Bij het grootste gedeelte van de klim reed ik over een mooie asfaltweg met helemaal geen verkeer en stroomde er rechts van mij een riviertje met de nodige watervalletjes. Opvallend was ook dat ik maar een paar dorpjes ben gepasseerd en geen enkele camping. Ik heb dan ook maar een hotelletje genomen in Sant Hilari Saclam. Morgen coll de Ravell en coll de Pollosa. Nu eerst even gaan eten.

Girona – Sant Hilari 58,27 km
gemiddelde snelheid 14,59 k/u
daghoogte 814 meter.

12 reacties op Vandaag gestart in Spanje

• tars

hé bruurke,
    mooi om te lezen dat het echt is begonnen. leuk als we iedere dag zo’n verslag mogen ontvangen, dan zijn we d’r ‘n bietje bij zulle we mar zegge…
    Conny en ik hebben vanavond een fles van die heerlijke wijn opengetrokken. Dat was er een van de twee flessen die ik op de verjaardag van jullie had gekregen. Voor deze speciale gelegenheid (je start) hebben we dus de eerste open gemaakt -proost- de andere maken we open als je weer terug bent.
    Doe rustig aan, wijn bederft niet en wordt alleen maar lekkerder als hij wat langer staat. Goeie voortzetting van de tocht.
    Tars

• Hallo Johannes,
    De kop is er af voor jou. Erg verstandig om de eerste 25 km te gebruiken om warm te fietsen.(dat was toch de bedoeling, nietwaar?)
    Nu maar lekker in het ritme proberen te komen. Als ik de foto’s bekijk, dan zie ik alleen maar zon. Ziet er erg goed uit.
    Hier zijn de voorspellingen een stuk minder. Vrijdag, zaterdag en zondag regen. Maar ach, ik zie het wel. Zal in ieder gaval blij zijn als ik op de fiets zit.

Nou Johannes, zet hem op en geniet van alles onderweg.

Groeten uit Druten,

Nelly en Tonny

• Margon

Het begin is er!! Blijf genieten van alles. We wachten weer op het volgend verhaal.
    Veel liefs Margon

• Dag Johannes,Goed gedaan jochie!!Wij volgen je vanaf de eerste dag!! Veel fietsplezier,raadpleeg op tijd je Tom-Tom!!Veel devotie en de groeten aan Sint Jacob.De zon schijnt hiet prachtig,(30 gr.)
    Verder alles goed hier.
    Groeten,
    Ome Martin en tante Mien Bell.

• Annie

Beste fietsmaat,
    Fijn om te lezen dat alles aangekomen is en dat je al de nodige kilometers in de benen hebt. Prachtige foto’s, die voor mij nu al mooie herinneringen naar boven brengen. Ik geniet van hieruit intens mee, en wil nog even benadrukken dat jij dat ook zeker iedere dag moet gaan doen. Denk aan jezelf en vergeet niet van al het moois te genieten!!!
    Liefs Annie

• Huub

Mooi dat je echt begonnen bent en dat het weer goed is. Blij dat de Alpen er nog liggen. Die lichtjes op de tassen zijn dat allemaal lampjes? Die extra kilometers naar Girona mag je toch wel bij het totaal optellen. Wel spannend zo’n dagelijks verslag. Ook ik ga het volgen. Volgens mij fiets je nog in Catalonië dus wens ze maar succes daar voor vanavond.

• admin

hoi pap goed bezig en fijn te horen dat het daar nu zo mooi is geniet van al het moois om je heen en optijd de beentjes strekken
    liefs karenze

• Ties & Renate

Hallo Johannes,

Zijn te laat om je aan het begin van het hele avontuur een bericht te sturen maar vanuit het zonnige en warme stippunt alsnog een hele fijne reis toegewenst. Goed om te lezen dat alles goed verloopt en je al veel moois onderweg bent tegen gekomen. Geniet ervan en we zijn in afwachting van je volgende reisverslag.

Groeten Ties & Renate

• Inge Bellemakers

Heey pap,
    Girona is ok mooi, en niet iedereen kan zeggen dat ze er op 1 dag 2 keer doorheen zijn gefietst (bietje warm draaien hoort erbij). Goed om te lezen dat je volop geniet van alles om je heen, (aan de foto’s te zien is het daar prachtig)
    Doe je best, enne GENIET!!!!
    Liefs oit stippent

• Anita van den Broek

hey broer

het zal best zijn oorzaak hebben dat je 2 keer niet de juiste route hebt gepakt maar dan begin ik me nu al een beetje ongerust te maken wat je nog meer gaat zien als de geplande route !

heel veul succes !!

• Maria

Hey neef.
    ook ik volg het met veel bewondering..heb vandaag ook een stukje gefietst tussen de optocht ter ere van koninginnedag hier.. dat feest mis je ( en in almkerk is het van hoge klasse !!).. maar zelfs dit gebeuren valt in het niet bij alle indrukken die jij opdoet denk ik… de fiets ziet er indrukwekkend uit.. en de fietser ook.. dus dat komt vast wel goed..
    flink doortrappen.. en is het ook 2 uur fietsen en een kwartier rust ??
    SUCCES HOOR vanuit Almkerk…

• Dag Johannes,

Tante Mien maakt zich zorgen. Ze heeft al enkele dagen niks meer gehoord. Ik trouwens ook niet maar ik maak me nog gen zorgen, maar mét Anita hoop ik wel dat je niet plotseling in Valencia opduikt. Op zich ook mooi natuurlijk, daar heeft je jongste dochter een punt, maar niet op de route. Zijn er eigenlijk al sinaasappels op koninginnedag? De handel was niks hier vandaag. Dien had grote plannen, maar zette haar kraam niet op vanwege gemiezer uit de lucht. Watje! Nee dan de eenzame fietser dwars door Spanje!