1 Mei - Een bewolkte maar onvergetelijke dag.

De eerste kleine tegenslag was de start van vanmorgen: het ontbijt in het hotel was pas om kwart over negen en bovendien kon ik ook niet eerder bij mijn fiets zodat ik uiteindelijk pas om 10 uur ben vertrokken.
De hele dag was het bewolkt, met af en toe een spatje regen. Niettemin was dat wel aangenaam omdat hiermee de temperatuur tot maximaal 25 graden opliep.

Het was vandaag weer enorm genieten van het prachtige landschap waarin de olijfbomen in de meerderheid waren afgewisseld met druivenstruiken. Opvallend was ook de vele varkensstallen die ik tegen kwam.

Eveneens viel mij weer op dat er zeer weinig verkeer te bespeuren was en het geen uitzondering was dat het wel eens een kwartier of langer duurde voordat er een auto gesignaleerd werd. Fietsers heb ik maar een gezien. Overigens op een racefiets. De eerste fietsers met bepakking heb ik vanavond bij het hotel aan zien komen. Dat waren 2 zwagers: Bert en Hans uit de achterhoek, die eveneens vanuit Girona zijn vertrokken en over ruim 2 weken weer huiswaarts vliegen vanaf Malaga. Ook zij waren ervaren fietsers met de nodige ervaring en waren van mening dat de routes naar Barcelona en Rome qua zwaarte niet in de schaduw staan van deze beproeving, wat mij toch de noodzakelijke voldoening geeft; ik begon een beetje aan mijzelf te twijfelen of het de leeftijd of mogelijk een gebrekkige conditie was wat mij betreft.  Ik heb vandaag wel 5 km moeten lopen omdat ik geen andere oplossing kon bedenken. De aanloop naar de Port de Mirò was daar debet aan: constant 12 a 13 % was het stijgings percentage. De uit zichten waren als troost geweldig: boven de 1100 mtr. zijn er n.l. geen cultuurgronden en alles puur natuur. Wel heb ik op die grote vlaktes van die prachtige zwarte stieren gezien die volgens mij ingezet worden voor de stierenvechterij. Mogelijk kan ik in de directe toekomst hier meer duidelijkheid over verschaffen.

Uiteindelijk ben ik om 6 uur gestopt in Morella een prachtige oude stad waarin ik in het oeroude centrum een hotel heb geboekt ondanks dat men bij het vvv kantoor vertelde dat alles vol zou zijn. Hier heb ik vanavond met Hans en Bert gegeten.

Morgen verwacht ik de koninginnenrit met het hoogste punt van de route “onbegrensd fietsen naar en door Andalusië”, de Puerto de Cuarto Pelado van 1657 mtr. nadat men eerst is afgedaald naar 280 mtr. Dus dat belooft nog wat.

Hier nog enkele gegevens en zo meteen naar bed.

Tripafstand : 76,42 km
Gemiddelde snelheid : 14,64 p/uur
Daghoogte : 1332 meter

9 reacties op 1 Mei – Een bewolkte maar onvergetelijke dag.

• janet

Lieve pap,

Super wat je daar allemaal meemaakt… Weet je: wij staan stil en jij bent straks zoveel rijker!!! Wij denken aan jou en gunnen het je zooooooo van harte! GENIET! X

• Karenze

hoi pap,
    flinke bultjes en zeker fijn dat het mooi is op de toppen,ik
    heb gekeken op googlemaps dan kun je zien waar je ongeveer
    fietst,geniet van de volgende klim 1657mtr.is best hoog.
    succes morgen x karenze

• karenze

p.s als je op bikemap.net route Puerto de “Cuarto Pelado”kijkt kun je de weg precies zien
    trusten

• Maria

Hoi Johannes,
    Wij volgen je, geniet en heel veel groeten. Maria

• sander v d broek

hallo Johannes.
    Hier oe jongste bruurke,..hoe is het daar???
    Zou je de route goed in je op willen nemen,zodat ik met jou de trip nogmaals kan fietsen als IK in de V U T zit.Heel veel succes geniet,..en ooojaa groot nieuws…..onze Tijmen is geslaagd voor zwemdiploma A.

groeten Sander

• Peter schagen

Hoi johannes

Tsjonge tsjonge, je komt wat tegen daar dat had ik je verteld. Het zal er schitterend zijn en ik ben best jaloers op je. Johannes pas goed op je zelf eet s morgens goed want je zal het nodig hebben.Het is een hele prestatie die je neer zet ik blijf voor je duimen

Groeten en heuuul veel succes
    Peter en Hanneke

• erik en wilma

Hallo Johannes,

Wat een geweldige verhalen om te lezen en wat fijn dat we op deze manier met je kunnen meegenieten.
    Heel veel succes voor de komende dagen en GENIET!
    (en ja, ik heb me ook maar opgegeven als lid van de nieuwe politieke partij!)

Lieve groetjes
    Erik en Wilma

• Herman

Ha Johannes,

Boeiend om je verhalen te lezen. Afgezien van wat struikrovers en ziektes zou het een verslag van een pelgrim van 5 eeuwen geleden kunnen zijn. Honger,kou, vermoeidheid en andere ontberingen; niets blijft je bespaard. Geweldig hoe je er mee omgaat!! Een pelgrim met ballen. Ik ben wel benieuwd wat er zoal in je kop omgaat en hoe het is om alleen op pad te zijn.
    Veel succes en op naar de zon!

Herman

• Jan en Anny Nabben

Ha die Johannes,
    heb met grote belangstellng je verhalen gelezen!!!Unne mens maktwameej!! En dan je heldentocht naar Teruel, Helmke af hoor, voor deze grote senor!!!
    Het is afzien, maar ook veel genieten, vooral achteraf natuurlijk, maar het moet jou energie geven, dat weet ik zeker.
    Hierist trouwens ook nie bar heet, vandaag gefietst met handschoenen in lange broek.